Daily Telegraph forced to correct Boris Johnson column in third inaccuracy this year

The Daily Telegraph has been forced to correct a column penned by Boris Johnson – after he falsely claimed the UK is set to “become the largest and most prosperous economy in this hemisphere”.

It is the third time the paper has been forced to do this year for their star columnist who was paid £275,000-a-year before becoming PM.

The Prime Minister misrepresented data to suggest the British economy was set to outperform the rest of Europe.

Johnson wrote in the June 3 article that the UK was forecast to become the largest and most prosperous economy in “this hemisphere.”

The correction published on Saturday said the data was based on an OECD forecast of UK and German GDP from 2020-2060 and that it related to Europe and not the northern hemisphere.

“This forecast did not predict that the UK’s GDP will surpass Germany’s to become the largest in Europe,” the newspaper also said.


“This was the columnist’s own extrapolation of this data beyond the time-frame of the forecast.”

The correction was issued following a ruling by the Independent Press Standards Organisation, the Telegraph said.

Read More

General election 2019

Mr Johnson became the prime minister in the month after the article was written.

As well as forcing the paper to issue corrections, Johnson’s column also caused a huge backlash when he compared Muslim women wearing burqas to “letter boxes” and “bank robbers”.

Meanwhile the newspaper’s owners the Barclay brothers have begun the process of putting it up for sale shortly after they saw its profits crash in the middle of a plan to make it a digitally-focused news outlet.

READ  ‘All their fault!’ Boris Johnson’s updated Brexit clock points finger at rival parties

The Sunday Times reported that Donald Trump’s former chief of staff Steve Bannon, was interested in buying the paper.

Although there’s no evidence Mr Bannon has the money to complete the deal.



Please enter your comment!
Please enter your name here